Известие

Collapse
No announcement yet.

147 1.6 105 коня въпрос за вариатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 147 1.6 105 коня въпрос за вариатор

    Здравейте скоро си купих алфа 147 1.6 туин спарк
    в талона е записана 105 конски сили-77Квт
    На всякаде чета ,че 105 коня, нямал вариатор. Е да ама този има.
    проблема е следния, свалих пластмасовия капак на двигателя и открих Вариатор. Само че към него няма окабеляване. помислих че някой е отрязал кабелите и ги е скрил. претърсих цялата кола и не открих кабели за вариатора.Видях това видео
    https://www.youtube.com/watch?v=jjceEnSGvJI
    и разопаковах целия сноп да неби да са вътре кабелите. снопа си изглеждаше заводски. Но кабели няма там за вариатора.
    Та първия въпрос е, така ли е Фабрично ?
    колата трака точно като на заминал вариатор.
    Ако не е така заводски, какво е правено според вас, и може ли да се подкара този вариатор да работи.
    ето няколко снимки.
    Attached Files
    alfa 147

  • #2
    Това не е самия вариатор, а соленоида му. Може да са сложени рънове от глава с вариатор. Може да е сложена глава с вариатор в последствие, абе много схеми са възможни. От де купи колата
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Така, разбра се каде е ключа за бараката. колата е със сменен двигател и е станала от 105 -120 коня.
      обаче ЕКУ-то си е за стария двигател. Тя затова и е тромава в средните обороти. Хубавото е че като запалихме двигателя и започнахме да подаваме ток на вариатора, той след 4-5 пъти се раздвижи и започна да мести вала както си му е реда, тоест не е нейзправен.
      Сега идва въпроса, как да накарам това ЕКУ да управлява вариатора. Предполагам че няма разлика в ЕКУ-тата на двата двигателя, щом работи така. По схемата гледам че на 36 пин трябва да подава маса към клапана. пин нямаше. сложих но не идва нищо.
      Дали ако му налея софт за 120 коня, ще отпуши този изход.
      или има хардуерна разлика.
      Другото е има ли големи разлики в двата софта.
      Тоест дали сега му е малко горивото на двигателя.
      Защото ми прави впечатление че не е толкова пъргав, колкото си мислех.
      Не претриса, не дави, няма грешки.
      Това е важния въпрос. Как да подкарам вариатора с това ЕКУ ?
      А и последно ако някой има оригинални файлове за 105 и 120 коня, ще съм благодарен да ги сподели.
      alfa 147

      Comment


      • #4
        Има и още един вариант - да се добави отделно управление на вариатора. Прагов оборотомер, който да включва вариатора в определен диапазон от обороти.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          и това е решение, но ми се искаше да си го направим оригинално, затова питам дали някой знае нещо по въпроса.
          Ако не става ще минем и на този вариянт.
          alfa 147

          Comment


          • #6
            И двата са me 7.3.1 и освен вариатора имаш и втора ламбда сонда.

            Може да иска софт от 120, но ще трябва да му спреш и втората ламбда.

            Може би е по-лесно да си намериш правилно еку с иммо, такива коли има бол по моргите.
            ex - 147 16v multijet

            Comment


            • #7
              е то в момента има две ламбда сонди.
              alfa 147

              Comment

              Working...
              X